luni, 14 octombrie 2019

Caminul tău, un colt de rai! Saptamana 2


Primii creștini îl iubeau pe Dumnezeu și îl iubeau pe fiecare om pentru ca, dacă Îl iubești pe Cel ce da naștere, îl iubești și pe cel născut din El și fiecare creștin este născut din Dumnezeu în Taina Botezului. Sfântul Apostol a spus: Iubiților, sa ne iubim unul pe altul, pentru ca dragostea este de la Dumnezeu și oricine iubește este născut din Dumnezeu și cunoaște pe Dumnezeu( I Ioan4:7). Fii mei, sa nu iubim cu vorba, numai din gura, ci cu fapta și cu adevărul. În aceasta vom cunoaște ca suntem din adevăr și în fata lui Dumnezeu vom afla odihna inimii noastre(I Ioan3:18-19) Smeriți-va, smeriți-va! Pentru ca, dacă iubești pe cineva(și trebuie să-l iubești pe fiecare, căci fiecare om este chipul lui Dumnezeu și, chiar dacă el, adică chipul lui Dumnezeu, este intinat în om, se poate spala și poate fi iarăși curat), te și smeresti înaintea lui. Unde este dragoste, acolo este și smerenie, iar unde este răutate, acolo este și mândrie. Ma rog și îmi doresc sa fie dragoste între voi. (Cuviosul Nicon. Filocalia de la Optina. Vol.1)

     Am avut zile si zile. Zile in care am iubit, zile in care mai mult am greșit. Referitor la săptămâna care a trecut concluzia este ca... fără iubire viata este grea...Suntem făcuți sa iubim si când vrem sa ieșim din legea aceasta ne facem singuri rău. Trebuie sa ma lupt sa tac când trebuie, sa nu acționez după cum ma indeamna primul instinct, adică cu manie, sa iert, sa am răbdare.
    Ce rost are sa păstrez supărarea in suflet? Sau gândurile rele impotriva cuiva? Simt ca ele sunt ca niște nori grei si negri care se așează pe cerul zilei mele.
   Dar slava Lui Dumnezeu pentru fiecare dimineață in care primim o noua sansa, pentru clipele de la spovedanie, pentru toată dragostea Lui!

5 comentarii:

  1. Îți doresc sa câștigi încet încet toate virtuțile enumerate mai sus, incapand cu dragostea!
    Săptămâna frumoasa, Andreea!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa îți ajute Dumnezeu sa ai mereu râvna cea buna! Te îmbrățișez!

    RăspundețiȘtergere