miercuri, 29 septembrie 2021

Supă de conopidă



Ah, priviți ce bunătate de supă! Numai bună de savurat într-o zi ploioasă de toamnă!
Prima dată când am mâncat această supă a fost acum câțiva ani, la soacra mea acasă. Mi s-a părut una din cele mai delicioase supe din câte gustasem până atunci. De atunci, am gătit-o deseori la noi acasă și mereu a fost tare apreciată. Mă bucur că și copii o mănâncă cu plăcere, deși ei sunt cam mofturoși când vine vorba de legume. 

Avem nevoie de:
  • o conopidă
  • o ceapă
  • morcovi
  • pătrunjel rădăcină
  • un ardei galben
  • 2, 3 căței de usturoi
  • 2 linguri de ulei
  • sare, vegeta, piper
  • frunze de pătrunjel 
Se pune pe foc o oală cu apă.
Ceapa, morcovul, pătrunjelul și ardeiul se curăță și se taie cubulețe. Când apa fierbe se adaugă legumele. Adăugăm și usturoiul curățat. La sfârșit îl vom scoate din supă. 
Între timp spălați conopida și desfaceți-o în buchețele nu foarte mici. (Eu am folosit de această dată conopidă congelată.) Când legumele din supă sunt pe jumătate fierte adăugați și conopida.
Condimentați supa cu sare, piper, vegeta. La sfârșit adăugați frunzele de pătrunjel mărunțite și 2 linguri de ulei. 
Poftă bună!!
💚💛🧡



 

10 comentarii:

  1. Da, e delicioasa atât simpla cat și cu smântână🥰

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu știu,dar noua nu ne prea place smântâna în ciorbe.Doar la cea radauteana.Cred ca ne place sa simțim gustul clar al legumelor,iar smântână modifica puțin aromele.

      Ștergere
  2. Fac și eu săptămână asta. Chiar azi mă gândeam ce ciorbă/supă să mai pregătesc. Că a venit frigul și în București. Mai puțin luni când au fost 32 de grade. :)) Dar azi chiar mi-a fost frig când am dus/luat copiii de la școală.
    Merci de idee! 🙂 Lui Iustin îi place mult conopida. N-am mai cumpărat de ceva vreme. Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce haios mi se pare ca la voi e asa de cald, noi deja ne acoperim cu plapuma groasă!!😃

    RăspundețiȘtergere
  4. Noi o Facem supa crema, cu mai putina zeama ca sa iasa cremoasa, baza e acceasi dar schimbam conopida cu dovleac, sau cartofi..
    A venit frigul asa ca supele sunt de baza
    Mona :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Deci e a treia oara când scriu comentariul,Maria tot pica pe mâinile mele😄
      Ziceam😀 ca am o rețetă făină de supă crema de conopidă pe blog.
      Știi ce vreau sa fac săptămâna viitoare? Cartofi franțuzești cu carnat trandafir!!! Vai,un deliciu!

      Ștergere
    2. Carnatii trandafiri.......woooow! Ce dor mi-ai facut! pui si reteta? :)

      Ștergere
  5. Desigur ca o pun dacă îți dorești!😉

    RăspundețiȘtergere
  6. Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.

    RăspundețiȘtergere