vineri, 10 februarie 2023

Cartofi franțuzești

O mâncare delicioasă, numai bună pentru o zi friguroasă de iarnă



  • Aprox. 1,5 kg cartofi
  • 7 ouă
  • 5 bucăți de cârnaț Trandafir
  • Smântână de separator (de casă)
  • Sare, piper
Cartofii se spală și se fierb în coajă. Ouăle se fierb până devin tari. 
După ce au fiert, feliem rondele cartofii, ouăle dar și cârnații. 
Ungem o cratiță cu puțin ulei, pe interior. Așezăm un strat de cartofi, apoi peste câteva felii de ou, și un strat de cârnaț. Ungem deasupra cu smântână, cât sa acopere bine straturile. Presărăm sare și piper. Apoi repetăm straturile: cartofi, ouă, cârnaț, smântână, sare, piper. Ultimul strat trebuie sa fie cartofi peste care vom turna smântână. (eu am uitat de data aceasta și am lăsat deasupra cârnații). Se dă la cuptor până se rumeneste ușor deasupra.
Secretul acestei rețete este să folosim o smântână cumpărată de la piață, de la producătorii de lactate. Această smântână devine lichidă în mâncare, înmoaie cartofii și cârnații și le dă o aromă deosebită. Am încercat și cu smântână din supermarketuri, dar se brânzește iar mâncarea are un gust mai sec. 
Pot să spun că această mâncare este una din preferatele noastre, este o rețetă simplă, dar mereu foarte apreciată. Vă îndemn și pe voi să o încercați! 

11 comentarii:

  1. Yamiii, ce bunătate ai gătit, Andreea!
    Sa va fie de bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Arată delicios, Andreea! Nu am făcut și nici nu am mâncat niciodată bunătatea aceasta. O bag și eu în meniul săptămânii viitoare.
    Mulțumesc mult!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Daniela, acasă la soacra mea am gustat pentru prima dată această mâncare. Mi s-a părut incredibil de bună!! Nici eu nu mai auzisem până atunci de cartofi franțuzești.

      Ștergere
    2. Da, cred că ar merge. N-am încercat varianta de post.

      Ștergere
  3. Arată foarte bine. Și eu fac dar cu legume (cartofi, morcov, broccoli).

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Laura, mulțumesc pentru sugestie, voi face și eu în postul Paștelui așa o varianta, dar cu smântână vegetală!

      Ștergere
  4. Wow ce bine arata, dar si ce buni sunt!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Arată super! O voi face și eu!
      Cât timp ați lăsat la cuptor?

      Ștergere
    2. Mă bucur! Am lăsat-o până se rumeste ușor deasupra.

      Ștergere