marți, 24 august 2021

Pentru mama

 De-a lungul anilor mei de mamă și de soție am învățat că un cămin fericit nu este ceva ce primești de-a gata odată cu nunta ci mai degrabă ceva ce trebuie clădit zi de zi, în mod intenționat. Și iubirii îi trebuie o pâine de toate zilele, spune o vorbă veche. 

Tot iubirea este cea care cere să faci sacrificii pentru cei iubiți. Dacă asculți prea mult de gânduri, ele îți vor spune mereu să te gândești la tine. Încerc zilnic să mă lupt cu acestea, pur și simplu ignorandu-le și concentrandu-mă pe fericirea familiei.

Îmi place să lucrez la a crea amintiri plăcute copiilor mei. Multe dintre amintirile profund plăcute din propria copilărie sunt cele legate de mâncare. O farfurie fierbinte de papricaș de cartofi cu carne alături de murături, mâncată într-o zi de iarnă din copilăria mea a rămas în amintirea mea. Același lucru îl putem face și noi pentu copilașii noștrii. Gătește-le cu plăcere feluri de mâncăruri preferate de ei. Nu te complica cu rețete sofisticate. Cu toții iubim o mâncare bună, indiferent de valoarea ei în bani. Și nu uita, de cele mai multe ori aceste amintiri minunate țin de disponibilitatea ta ca mamă. 

Un alt mod de a lucra la fericirea familiei este de ai învăța pe copii recunoștiința. Învață-i să aprecieze ceea ce au. În primul rând părinți, un acoperiș deasupra capului, mâncare pe masă, jucăriile lor iubite. Vorbește cu ei zilnic, într-o bună zi sămânța recunoștiinței din inima lor cu siguranță va încolți.


Draga mea, te cred dacă îmi spui că uneori zilele sunt atât de lungi și de grele. Că pare că truda ta e în zadar, că acum faci curat și în câteva clipe iar este dezordine, că ai tăi copilași nu ascultă și soțul poate să nu înțeleagă mereu ce duci pe umeri. Că nimic nu pare să mai fie magic pe lumea aceasta. Rămâi sus floarea mea, rolul tău în lume e foarte important! Roagă-te căci din credință îți iei toată seva, toată puterea. Ea te va face omul frumos care visezi să devii. Nu uita că trebuie să fii lumină în lume și în primul rând acea lumină trebuie să o aprinzi in casa ta. Lucrează cu nădejde, și truda ta va înfrumuseța viața familiei tale.



Te îmbrățișez cu drag, 
Andreea


4 comentarii: