joi, 12 septembrie 2019

Decor de toamna


4 comentarii:

  1. Bănuţi! Ce dragut!
    Nu stiu cum se numesc crengutele astea in alte zone ale tarii, acasa la bunica mea se numesc "banuti".
    Bunica mea avea banuti in vaza cand eram eu copil, asa ca, instant am calatorit cu gandul in copilarie.
    Imi place coltul din casa care se vede in spatele banutilor, e primitor si cald.

    Mai sunt niste plante decorative tot foarte dragute, care rezista mult timp dupa ce se usuca. Arata ca niste crengute cu multe lampioane portocalii, dar nu stiu cum se numesc.

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună dimineața Maria! Ce ma bucur ca mi-ai scris!
    Și eu tot bănuți le spun la crenguțele astea. Le-am gasit la cabana socrilor mei, erau pe marginea treptelor și cum le-am văzut am zis uauuuu, astea ar merge bine într-o vaza!
    Ce vezi acolo în poza e oglinda din hol și pantofarul, mulțumesc de apreciere!
    Cred ca știu de plantele astea de care zici,cresc în pom, nu? Irina ma pune sa ii culeg câte o crenguța de fiecare data cand vede un astfel de pom. Nu știu cum ar arata în vaza, nu am mai văzut.
    O zi frumoasa și liniștită îți doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu cresc in pom, ci direct pe pamant, ca niste flori.
      Am cautat pe Google si-am reusit sa gasesc, planta se numeste Physalis alkekengi sau "lampion chinezesc", sau "păpălău".
      Tulpina cu lampioane (fara frunze, care se usuca, clar) poate fi pastrata muuult timp in scop decorativ, ca si banutii. Lampioanele ei portocalii raman viu colorate (am avut o data, mi-a dat o prietena, avea in curtea casei)

      Ștergere
  3. Am cautat pe google și cele pe care mi le-ai aratat sunt f asemănătoare cu ce ți-am zis eu.
    Îmi plac florile uscate, în special hortensiile. Am câteva fire de anul trecut dar și-au cam pierdut din frumusețe, din nuanțe. Astăzi am trecut prin piața, pe la flori si erau hortensii albastre cu 40 de lei firul!! 😳Un preț exagerat!
    Poate ca într-o zi o sa avem căsuța noastră și o sa îmi pot planta acolo tufe de hortensii și alte flori la care visez.

    RăspundețiȘtergere