luni, 16 septembrie 2019

Prajitura cu mere si crema de vanilie

   



     Am primit zilele trecute o plasa de mere de la soacra mea si azi dimineata am vazut ca deja dadeau sa se strice asa ca mi-am propus sa fac o prajitura din ele. Ma gandeam sa caut o reteta pe net dar m-am razgandit cand am primit un mesaj de la o prietena draga in care ma ruga sa ii dau reteta de la prajitura cu mere si crema de vanilie. Asa ca..evident ca am facut-o si eu. Sotul meu a fost tare incantat:).
     Am reteta de cativa ani si am avut numai aprecieri din partea musafirilor deci daca aveti chef de ceva dulce va rog sa va inspirati cu incredere;).
Reteta:
     6 mere(1 kg) se curata si se taie in 4, sau mai mici dar nu felii subtiri. Pui 150 gr de zahar intr-o cratita la caramelizat. Cand este zaharul topit adaugi merele, pui putina scortisoara si stropesti cu putin vin alb(un sfert de pahar). Le mai lasi pe foc 1 minut.
     Asezi intr-o tava foaia de copt si cu o paleta pui merele frumos in tava, sa fie peste tot.
     Faci un blat din: 6 albusuri se bat spuma cu 6 linguri de zahar, pui 6 galbenusuri peste apoi 6 linguri de faina( cu lg de lemn).Pui si putin praf de copt(jum.de lingurita).
     Amestecul se pune peste mere si se da la cuptor.
     Cand blatul este copt se scoate din cuptor, se lasa la racorit in tava apoi se rastoarna pe un blat si se dezlipeste cu grija foaia de copt.
     Crema se face asa: 500 ml de lapte cu 5 linguri de zahar se pun la fiert. 2 plicuri budinca de vanilie se dizolva in 100 ml lapte rece si se face o budinca. O lasi sa se ingroase putin. Se lasa la racit. Budinca se mixeaza cu 125 gr Rama moale, la temperatura camerei.
     Asezi crema peste blatul intors, o nivelezi frumos si deasupra razi putina ciocolata.
                Dupa cum vedeti, e ceva f simplu dar va asigur ca e Delicioasaaa!!!

4 comentarii: